söndag 20 februari 2011

Hej o hå

Har lite dålig koll på vad jag skrivit o inte så jag gör en snabb resume här. Jag o en grannfru drog hastigt o lustigt iväg till Thailand en vecka. Det var otroligt skönt o härligt på alla sätt o vis. Njöt i fulla drag. Sen kom vi hem och Daniel drog till Korea dock inte för jobb utan för att jobba... så nu är man solokvist. Nja inte helt sant för mormor o morfar har varit här o hjälpt till. Naturligtvis så lyckades Hugo först få ögoninflammation sen magsjuka.. så de har haft fullt upp om jag säger så. Det har även hänt lite på jobbfronten, detta då jag nu bara är vikarie på mitt "gamla" jobb. Jag hade ju bara varit där i 9 år så då blev man utlasad... men nu har jag och en annan kollega fått reda på att vi inte får förlängt utan det är tack o hej... hade ett annat vikariat på gång med det sket sig. Har även ännu ett annat men det känns lite si o sådär ännu... På ett sätt känns det rätt skönt men på ett annat väldigt jobbigt. Men försöker se det som ngt positivt att äntligen kanske man får sig en spark i arselet och göra något annat. Så har ni några jobbförslag till mig så hör av er!!!

Nu sover båda barnen, nybadade o glada. Jag har tittat på solsidan. Daniel ska väll snart upp o jobba och jag väntar förhoppningsvis på glada besked att han ska komma hem lite tidigare än först planerat.

Ja man lever verkligen på hoppet.

Kram till er alla därute!

1 kommentar:

  1. Och tydligen var det bara mig som Hugo lyckades smitta ner med sin magsjuka!! Inte så konstigt eftersom vi låg i samma säng.Huvudsaken att inte du Maria blir smittad.Hoppas Daniel kommer hem snart så allt blir som vanligt,annars syns vi om en vecka igen! mormor

    SvaraRadera