måndag 25 juli 2011

Saade här är vi!

Grillnatta i Bollnäs vilket ös... Saade var gäst i år och runt 15000-20000 personer hade letat sig ut på gräsmattan för att se honom. Jag som tyckte det var mycket folk på parken Zoo när han var där men det var ingenting. Tyvärr blev det framflyttat och på gränsen till försent men när det gäller saade får man bita ihop och det gick ju bra... ända till molnen hopade sig och det blev HELT svart på himlen.Med en mormor som dessutom är världsrädd för åska så förstår ni att det är ingen bra kombinationen...Så när nästan hela Manboy låten hade spelats och vi då hade varit där i 40 minuter så frågade vi Ella om det var ok. att gå. Hon tittade på himlen och sa jag och tyckte nog oxå det var lite läskigt. Jag för min egen del var mest rädd för att kommer det en blixt och åskknall så kommer folk fly i panik och vi bli ihjältrampad... ja ni ser alla var vi rädda på ett eller annat sätt. Men när vi väll hade kommit från området och in i centrum så hade alla mörka moln försvunnit. Hugo var den som protesterade och undrade varför vi inte lyssnat på Popular... hahah vi som inte trodde han hade koll på det viset utan att Ella skulle ha blivit ledsen.Vi köpte varsin korv så vart det i varje fall inget mer gnäll. Vi gick till bilen men där beslöt jag att jag fortsätter gå hem med Hugo i vagnen så kanske han somnar. Men när jag är ca: 300 m hemifrån så ÖPPNAR sig himlen och allt regnet bara forsar ner så jag lägger en filt över gipset som inte får regna sönder och springer hem allt vad jag kan. Hugo grinar för han tycker det är kallt, blött o otäckt då regnet piskar honom i ansiktet. Hemma springer jag in i carporten där jag står ett bra tag o pustar ut och försöker hitta andan igen innan jag kan springa in de sista metrarna in i husest med Hugo... så himla typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar